Новият EFS-S641TMS и 50-годишнината на състезателния отбор TOM’S

Серията EFS-S640 току-що започна да се появява на витрините на магазините и японците вече бързат да покажат състезателно лимитирано издание, наречено EFS-S641TMS-1A. Въз основа на индексите EFS-S641 можете да познаете за специална версия на дизайна – моделът е посветен на 50-годишнината на известния състезателен отбор TOM’S, който представлява интересите на Toyota Corporation на световната арена на автомобилните състезания.

От 1974 г. екипът на TOM представлява Япония в международни състезания Super GT, Formula и други престижни купи. През целия период на своето съществуване създателите са разработили цяла състезателна „екосистема“ – в допълнение към самите състезатели на TOM, те са представени от организация за обучение на професионални състезатели и студио за тунинг на състезателни автомобили. Тясното сътрудничество с Edifice започна през 2013 г. и все още продължава. През 2017 г. „LEXUS TEAM KeePer TOM’S“ [пълното име на отбора] спечели домашния шампионат „SUPER GT“.

Дизайнът на новия модел е базиран на първия състезателен автомобил на отбора – легендарния “старец” Toyota Starlet KP47 от 1973 г. Именно тази автомобилна марка представи отбора на TOM’S в дебютната им състезателна купа с подкрепата на Toyota и донесе на отбора общо 20 победи в различни шампионати. Бели, червени, оранжеви и зелени цветове отразяват автентичната атмосфера на стила на KP47 и отделните части на тялото.

Циферблатът на часовника е буквално „натъпкан“ с препратки – можете да видите текстурата на повърхността на горната и долната допълнителна част. Прозорец? Това е отличителният дизайн на колелото „TOM’S Igeta“ с характерна кръстовидна форма, който екипът използва от 1978 г. Мрежата на 3 часа е много подобна на решетката на KP47, а лилавата вложка отдолу напомня на капака на двигателя 3K-R. Между другото, по-голямата част от циферблата е покрита с карбонов слой и това е още един аргумент в полза на състезателната концепция.

Обърнете внимание на формата на държача за каишка – той е направен асиметричен с кръгли отвори, почти като страничните огледала на капака на Starlet. Вниманието към детайла е това, което отличава лимитираните версии на часовниците CASIO от базовите.

Каишката тук е от естествена кожа, с жълто-зелен кант в чест на екипа на TOM’S.

Безелът на EFS-S641TMS е йонизиран и защитен от надраскване и ожулвания. Що се отнася до корпуса, EFS-S640 представлява най-новата разработка на японските инженери – Sospensione Arm или окачване на състезателни автомобили.

Вижте карбоновите „уши“, които прикрепят каишката – те са направени под формата на четири големи издатини. Почти като окачването на състезателните коли. В допълнение към очевидната „настройка“ на дизайна към автомобилните състезания, виждаме и подсилване на механизма за закопчаване на каишката, където карбоновата армировка играе решаваща роля. Разбира се, това добавя визуален обем към корпуса, но трябва да погледнете часовника лично, за да направите някакви заключения.

Kasiovtsy дори остави своята загатка или по-популярния „Easter Egg“ от вътрешната страна на циферблата точно над 36-минутната граница – намеквайки за номера, под който отборът на TOM’S се състезава в състезанията SUPER GT и SUPER FORMULA.